søndag den 15. september 2013

CAN I EVER DO IT BETTER?

Et spørgsmål som for alvor, næsten konstant, opstår i flere forskellige situationer jeg til tider havner i. Idag, igår og her forleden dag, var jeg på jagt efter ukendte men alligevel inspirerende bloggere og det arbejde de går og laver. Nært slagtet til mit arbejde. For bare to minutter siden, tog jeg mig selv i, at være igang med at oprette en ny blog, et nyt domene og et helt andet udseende. Af hvilken grund? Fandt en blog med et udseende som bare, med et, faldt i min smag. Fandt senere et navn, som jeg udenvidere relaterede mit eget liv til. Fandt sågar en blog, som foregik på engelsk og ud fra den overvejede jeg ligefrem, om ikke det var noget jeg skulle prøve?!. Men inden jeg fik sat den "nye" blog i værk, slog det mig; Jeg kan ikke engelsk. Først da gik det op for mig, hvad jeg havde gang i. Hvorfor kan jeg ikke bare være stolt af det jeg laver, uden konstant, at sammenligne mig med andre omkring mig. Hvorfor kan jeg ikke bare være mig, som jeg nu engang er? Her går jeg og fortæller alt og alle omkring mig, at jeg er den jeg er og ingen skal komme og lave om på det. På den jeg er. Mand, en mavepuster jeg lige fik mig, da det blev tastet ned. Kan jeg gøre det bedre? Ja for pokker, men forfanden hvor skal det bare ske, ud fra det jeg ønsker og den person jeg nu engang er... Jeg burde være stolt af det jeg laver, jeg burde ikke gemme det væk og vente til jeg ikke længere finder en blog, som jeg ønsker min blog skal ligene. Eller for den sags skyld sammenline mit liv med andres, som jeg et eller andet sted, i sidste ende, alligevel ikke ønsker at leve. 
Lige et par nedfældede tanker, i nattens mulm og mørke. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar