onsdag den 18. september 2013

KÆRLIGHED TIL KROPPEN


Jeg har store forventninger til min krop! En af de forventninger er, at den skal kunne tåle at fordøje en hel pizza, uden at bivirkningerne bliver alt for markante - i form af håndtag, en lille mave, slaskende arme eller bleværne lår, for ikke at tale om den hængende røv. Aldrig i livet, om jeg vil lade min krop ende sine dage sådan! Da jeg var yngre, trænede jeg meget i form af floorball, hvilket gjorde at jeg havde ekstremt svært ved, at tage på. Dengang tænkte jeg aldrig over hvilken form for mad min krop kunne klare og hvilket jeg skulle holde nallerne langt væk fra - mit stofskifte kunne klare alt siger jeg jer!. Efter mine skader er jeg aldrig rigtig kommet igang med en "seriøs" omgang træning igen og floorball ser jeg stadig langt efter... Og hvor kan det mærkes! Den ene dag stopper man din karriere som seriøs sports udøver og den anden sidder man i sofaen, foran fjernsynet med topmave, fanget i politiske gøremål og for doven til at rejse sig efter fjernbetjeningen for at slå væk!?.

Min krop er blevet ældre, ingen tvivl om det og selvfølgelig har den dannet de kvindelige former den nu engang ønsker at have, men nu må det altså stoppe! Jeg vil strammes op igen og jeg vil kunne løbe 100 meter uden at falde om på stedet. Mors gamle, men aldrig brugte MY Sports træningsprogram er derfor kommet i brug. Det består af 3 elastikker som man, i følge brochuren, kan træne alt med. Jeg glæder mig seriøst meget til, at komme ordentlig igang med det - men forpokker hvor kan nogle af øvelserne tække tænder ud!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar